Categorie: Verzenden
Datum: 14 juli 2020

Klaas legt uit: Stickers plakken.

Kent u de leus: ‘Stickers plakken, korting pakken’ In dit geval kunnen we beter spreken van ‘Stickers plakken, geen vertraging pakken’. Elke zending die verstuurd wordt heeft een label nodig, ongeacht de vervoerder. Is het label juist geplakt, dan is de kans op vertraging het kleinst. Hoe je dat doet, lees je hier.

Tegenwoordig kunt u overal meedoen met spaaracties van mooie messensets, voetbalplaatjes tot en met moestuintjes en raceauto’s. Bij deze spaaracties geld vaak hoe meer je koopt, hoe meer zegels er afgegeven worden bij de kassa. Deze zegels moeten in een spaarboekje geplakt worden. Plakken moet wel netjes, vaak in de aangegeven vakjes of regels.

Bij het verzenden van pakketten is dit niet anders, ook hier moeten sticker geplakt met het label erop, zonder label geen zending, en bij niet goed plakken is de kans op vertraging of verlies groter. Omdat niet elke zending hetzelfde is, en elke verpakking ook anders staan er geen vakjes of regels waar de verzendsticker geplakt moet worden. Daarom heeft onze collega Klaas hier uitleg over gegeven.

Om zendingen van A naar B te krijgen wordt er een hele weg afgelegd. Van pick-up naar het depot, van depot naar het sorteercentrum, van sorteercentrum in de juiste kooi, van kooi in de juiste bus. In elke fase is het label wat op de zending zit cruciaal, het is te vergelijken met je eigen BSN nummer. Zonder label bestaat het pakket niet. Daarom dat het van groot belang is dat labels op de juiste manier geplakt worden.

Labels worden gescand aan de hand van de barcodes, zorg er daarom altijd voor dat de labels goed te scannen zijn. Labels altijd strak (zonder vouwen) op een rechte ondergrond plakken, niet om een hoekje, niet te klein en niet over eventuele strapping banden. Hieronder een aantal voorbeelden van juiste en onjuiste geplakte zendingen.

Rechts een aantal voorbeelden van foutief geplakte stickers.

Juist geplakt: