FAQ Veelgestelde vragen

FAQ Veelgestelde vragen

Op deze pagina kunt u antwoord vinden op de veelgestelde vragen. Onderaan deze pagina staan verschillende handleidingen die het gebruik van ons systeem uitleggen. Vaak vindt u hier de oplossing en bespaart het u een belletje of mailtje naar ons. Mocht u geen antwoord kunnen vinden via deze weg, dan horen we dat graag.

  1. Hoe maak ik een account aan?
    Vul het contactformulier in. U krijgt daarna een formulier retour van ons. Als wij deze ingevuld terug hebben gekregen wordt er een account voor u aangemaakt. U zit nergens aan vast, ongeacht de regelmaat waarmee u gaat verzenden.
  2. Hoe maak ik een verzendlabel?
    Heel eenvoudig. Na registratie als zakelijke klant krijgt u een eigen inlog voor ons verzendsysteem. Als u eenmaal bent ingelogd kiest u voor de optie: zending aanmaken. Vervolgens vult u de adresgegevens van de ontvanger in. Kies de vervoerder waarmee u wil gaan verzenden en vul het aantal pakketten in. Vul het gewicht van uw pakket in. Klik op opslaan. Uw verzendlabel is nu gegenereerd en opgeslagen. Door in de bovenste balk de button lopende zendingen aan te klikken komt u in het zendingenoverzicht. Daar kunt u uw zending aanvinken en via de actiebutton de verzendlabels afdrukken en tevens een pickup aanvraag indienen.
  3. Hoe groot en hoe zwaar mag mijn PAKKET zijn?
    Het maximale formaat en gewicht van uw pakket is afhankelijk van de vervoerder die u wilt gebruiken.
    DHL4You: maximale afmetingen zijn 80 cm lang, 50 cm breed en 50 cm hoog. Maximale gewicht is 20 kg.
    DHL: standaard tot 120 cm. Toeslag tussen 120 en 180 cm. Toeslag van 180 tot 600 cm. Maximale standaard gewicht is 30 kg. Toeslag tussen 30 en 50 kg.
    DPD: maximale lengte van 175 cm met een totale maximale omtrek van 300 cm. Maximale gewicht is 31,5 kg. Bij overschrijding rekent DPD €45 per pakket extra. Hier is een calculator die laat zien of het pakket binnen de toegestane maten van DPD valt:https://www.dpd.com/master/home/shipping/general_shipping_guide/shipping_guidelines/girth_and_volumetric_weight_calculator
    UPS: maximale lengte van 270 cm met een totale maximale omtrek van 330 cm. Bij een omtrek tussen de 330 en 419 cm geldt een toeslag. Van 35 tot 70 kg geldt een toeslag. Maximale gewicht is 70 kg.
    PostNL: maximale lengte 100 bij 50 bij 50 cm. Maximale gewicht 30 kg.
  4. Hoe groot en zwaar mag mijn PALLET zijn?
    Bij Mijn Pakket Dienst kunt u kiezen tussen een minipallet (alleen binnen NL), europallet en een blokpallet. De meeste pallets binnen de BENELUX vervoeren we met DHL. Voor landen die daarbuiten vallen of grote maten of afwijkende afmetingen kunt u contact op  nemen met ons, zodat we voor een passende oplossing kunnen zorgen via andere vervoerders waar we zaken mee doen.
    Minipallet DHL: maximale maten zijn 60 bij 80 bij 150 cm met een maximaal gewicht van 500 kg.
    Blokpallet DHL: maximale maten zijn 100 bij 120 bij 200 cm met een maximaal gewicht van 1000 kg.
  5. Waar is mijn pakket of pallet?
    Log in bij MijnPakketDienst. Klik op het ID nummer van de zending die u wilt traceren.  U bent nu in het track & trace menu van de betreffende zending met de daarbij horende vervoerder.
  6. Ik heb uitzonderlijke afmetingen om te vervoeren. Welke vervoerder moet ik kiezen?
    Voor speciale zendingen kunt u contact opnemen met ons. Let er op dat DHL als enige vervoerder lengtezendingen kan verwerken. Voor het versturen van kokers bent u bij DPD aan het juiste adres.
  7. Wat te doen bij schade aan mijn zending?
    Schades dienen binnen 5 werkdagen gemeld te worden bij ons via de mail. planning@mijnpakketdienst.nl. Bij het melden van een schade is het noodzakelijk dat u op de hoogte bent van de voorwaarden die gelden bij het melden van een schade. Op de websites van de verschillende vervoerders kunt u deze inzien. Het is dus belangrijk om eerst te kijken wat er allemaal nodig is om een schade te melden zodat deze daadwerkelijk in behandeling kan worden genomen.
  8. Wanneer wordt mijn pakket afgehaald / Tot hoe laat kan ik mijn pakket aanmelden voor afhaling?
    DHL:
    indien het een expresser (volgende werkdag voor 11.00 uur leveren) betreft, kunt u dit tot 14.45 bekend maken via planning@mijnpakketdienst. Als het geen express zending betreft is werkdag A aanmelden op werkdag B ophalen.
    DPD: alle zendingen tot 10.30 uur doorgegeven via planning@mijnpakketdienst, worden in de regel dezelfde dag nog afgehaald mits het bedrijven uit Zeeland en het westen van Noord-Brabant zijn. Het kan gebeuren dat de chauffeur al langs is geweest. In dat geval loopt de afhaling 1 werkdag uit.
    UPS: voor 15.45 uur doorgegeven via planning@mijnpakketdienst.nl is in de regel dezelfde dag afhalen. Hier worden wel afhaalkosten voor gerekend.
    PostNL: deze pakketten kunt u zelf naar het postkantoor bij u in de buurt brengen. U hoeft ze dan alleen maar af te geven.
  9. Kan er ook op vaste dagen worden afgehaald?
    Jazeker! Mijn Pakketdienst maakt dan afspraken met de betreffende vervoerders om een vaste dag in te plannen voor het afhalen. Let op! Bij PostNL en UPS brengt dit extra kosten met zich mee.
  10. Ik wil verzendlabels maken voor veel zendingen. Kan dat?
    Dat is zeker mogelijk. Daarvoor kunt u een Excel CSV bestand mailen naar planning@mijnpakketdienst.nl zodat wij de adressen kunnen inlezen in ons verzendsysteem. De labels kunt u dan zelf vanuit uw account afdrukken of kunnen wij op klevende labels naar u toe sturen.
  11. Kan ik mijn adressenbestand importeren in het verzendprogramma van MijnPakketDienst?
    Jazeker. Neem hiervoor contact met ons op.
  12. Handleidingen voor het gebruik van ons verzendsysteem
    Handleiding online portal MPD nl 1.02
    _
  13. Hoeveel toltoeslag betaal ik bij DHL?
    Voor zendingen naar en door Duitsland: 2,40%
    Voor zendingen naar en door Hongarije: 3,05%
    Voor zendingen naar België: 4,45%
    Voor zendingen door België: 1,96% (Dit geldt voor zendingen naar Andorra, Frankrijk, Engeland, Ierland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Portugal, Spanje en Zwitserland.)
  14. Wat is de huidige brandstoftoeslag? (vanaf 01-04-2018)
    DHL4You: 9%
    DHL wegtransport: 9%
    DHL luchttransport: 16%
    UPS wegtransport: 9%
    UPS luchttransport: 16,5%
    DPD wegtransport: 7%
    PostNL: geen brandstoftoeslag
  15. Hoe kan ik zien of een gebied afgelegen is volgens DHL?
    Postcodelijst remote area’s DHL: DHL_remote_areas
    _
  16. Support via teamviewer:
    klik hier